Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zebry mają nam świecić, żeby było bezpieczniej

Sandra Soczewa
- By było bezpiecznie, uważać powinni także piesi - mówił nam wczoraj Mariusz Wołoszyn, który przez przejście na ul. Estkowskiego koło AWF-u przechodził z koleżanką Natalią Fabjańczuk.
- By było bezpiecznie, uważać powinni także piesi - mówił nam wczoraj Mariusz Wołoszyn, który przez przejście na ul. Estkowskiego koło AWF-u przechodził z koleżanką Natalią Fabjańczuk. Jarosław Miłkowski
Dziesięć przejść dla pieszych będzie bardziej bezpiecznych, a tam, gdzie pod kołami zginęli ludzie, w końcu stanie sygnalizacja. Być może będzie też mniej korków.

- Mam nadzieję, że ten program będzie stałym punktem naszych działań - usłyszeliśmy wczoraj od miejskiego inżyniera ruchu Rafała Krajczyńskiego. Rozmawialiśmy z nim o projekcie Bezpieczny Gorzów, za którego realizację właśnie zabierają się miejscy urzędnicy. Na czym polega? Oczywiście na poprawie bezpieczeństwa na ulicach, a zwłaszcza na przejściach dla pieszych i skrzyżowaniach. Ale konkretnie?

Zacznijmy od tych ostatnich. Urzędnicy chcą zmienić organizację ruchu na skrzyżowaniu koło Watrala. Po wybudowaniu ul. Okulickiego, która jest teraz drogą z pierwszeństwem przejazdu, regularnie dochodzi do kolizji na styku z ul. Kombatantów. Do tego chcą poprawić oznakowanie na rondzie Kasprzaka. Słynie ono z tego, że kierowcy nawet... go nie zauważają.

Przede wszystkim jednak urzędnicy chcą poprawić bezpieczeństwo na przejściach dla pieszych. Wybrali dziesięć, które są na ulicach: Dobrej (przy podstawówce), Myśliborskiej (koło starostwa), Czereśniowej (przy szkole), Estkowskiego (przy AWF-ie), Szarych Szeregów (koło pętli tramwajowej i przedszkola), Łokietka (przy barze Bartosz), 11 Listopada, Żelaznej i przy Olimpijskiej, Głowackiego (przy przedszkolu) oraz Fredry (koło Intermarche, od strony ul. Staszica).

- Na tych przejściach będzie więcej znaków, m.in. fluorescencyjnych. Na jezdniach pojawią się piktogramy, czyli wymalujemy na nawierzchni taki sam znak, jaki stoi w pobliżu. Oprócz tego pasy będą czerwono-białe. Są one lepiej widoczne dla kierowców - mówi nam Krajczyński. Do każdego z przejść rozwiązania będą dobierane indywidualnie.

Projekty wszystkich prac mają być wiosną. Realizacja - najprawdopodobniej w wakacje. Pójdzie na to 480 tys. zł. Pomysł na Bezpieczny Gorzów wyszedł od radnych PO i Gorzów Plus. Na wybór konkretnych przejść wpływ miały m.in. statystyki dotyczące wypadków.

To jeszcze nie koniec poprawiania bezpieczeństwa. Przy co najmniej trzech przejściach pojawi się sygnalizacja. Będzie to na al. Konstytucji 3 Maja w pobliżu ul. Asnyka, gdzie przez ostatnie 1,5 roku doszło do dwóch śmiertelnych potrąceń. Do tego na ul. Matejki w pobliżu wyjazdu z ul. Kotsisa. A przy okazji remontu ul. Towarowej sygnalizacja pojawi się przy Szkole Podstawowej nr 10.

Będą też „fundamenty” pod inne pomysły. W tym roku ma powstać dokumentacja na przebudowę najbardziej zakorkowanego skrzyżowania w naszym mieście, czyli zbiegu czterech ulic: Roosevelta, Kosynierów Gdyńskich Żwirowej i Słowiańskiej. Dojazd do skrzyżowania z każdej z tych ulic będzie miał trzy pasy. Remont przewidziany jest na lata 2017-2018.

Poprawy bezpieczeństwa chce m.in. Marcin Wołoszyn, którego spotkaliśmy przy ul. Estkowskiego. - Można poprawić przejście od McDonald’sa w kierunku pomnika Jancarza. Nigdy nie wiem, czy z którejś strony nie wyskoczy mi jakiś samochód. I to nawet na światłach - mówi uczeń.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gorzowwielkopolski.naszemiasto.pl Nasze Miasto