Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czytelniczka po wyjściu z marketu skontaktowała się z redakcją: "Pewnie nie tylko ja dałam się nabrać". Co się stało?

Eliza Gniewek-Juszczak
Eliza Gniewek-Juszczak
Wysoko umieszczony drobny druk jest trudny do odczytania
Wysoko umieszczony drobny druk jest trudny do odczytania Czytelniczka
– Musiałabym mieć ze sobą drabinkę i okulary – przestrzega innych klientów pani Dorota. – Kierowniczka działu wyprowadziła mnie do przedsionka sklepu i pokazała informację napisaną drobnym drukiem umieszczoną wysoko na drzwiach wyjściowych. Treść jest nie do przeczytania, a w sklepie nie ma dodatkowej informacji.

Zakupy. Rabat się nabił

Pani Dorota robiła zakupy w Biedronce przy ul. Zielonogórskiej Nowej Soli. Zwróciła uwagę na promocję awokado, dwa w cenie 3,49 zł. Przyznała, że na oko widać było różnicę w kolorze owocu, ale skrzynki nie były opisane. Pomyślała, że może w jednej są dojrzałe, w drugiej niedojrzałe, wzięła jedno takie, drugie takie.

– Na kasie samoobsługowej były dwa rodzaje, ale bez oznaczenia, które jest z promocją. Rabat się nie nabił. Poprosiłam sprzedawczynię, ta kierowniczkę. Dowiedziałam się, że korekta rachunku nie jest możliwa, ponieważ awokado jest produktem świeżym i nie podlega zwrotom. Zapytałam, gdzie jest informacja o tym, bo na stoisku jej nie ma – opowiada pani Dorota. – Kierowniczka działu wyprowadziła mnie do przedsionka sklepu i pokazała informację napisaną drobnym drukiem umieszczoną wysoko na drzwiach wyjściowych. Treść jest nie do przeczytania, a w sklepie nie ma dodatkowej informacji. Mojej prośby zatem nie uwzględniono.

Pani Dorota dodaje, że musiałaby mieć ze sobą drabinkę i okulary, żeby przeczytać informację, którą i tak mogłaby zobaczyć tylko wychodząc ze sklepu, bo została umieszczona nad wyjściem.

– Nie chodzi mi o pieniądze, to nie jest straszna strata, tylko o świadomość, że nie można oddać owoców czy warzyw jeszcze przy kasie. Nie ja jedna się tak nabiorę – powiedziała.

Zakupy. Kiedy nie ma zwrotów?

Magdalena Koralewska, rzecznik klienta w sieci Biedronka podkreśla, że zgodnie z obowiązującymi w Polsce przepisami możliwość zwrotu produktów w sklepach stacjonarnych jest dobrą wolą sprzedawcy, prawo do tego nie obliguje.

– Sieć Biedronka zawsze na pierwszym miejscu stawia bezpieczeństwo i interes naszych klientów, dlatego też zapewniamy możliwości dokonywania zwrotów zakupionych wcześniej wybranych kategorii towarów – wyjaśnia rzecznik klienta. – Za zwrócony towar klient otrzyma voucher płatniczy na kwotę stanowiącą jego równowartość, po uwzględnieniu ewentualnych rabatów i obniżek, jeśli miały one miejsce. Natomiast produkty należące do kategorii mrożonek, dań gotowych do spożycia, produkty chłodnicze, mięsa i ryby, owoce i warzywa, pieczywo, artykuły spożywcze dla dzieci i środki farmaceutyczne nie podlegają zwrotom.

Magdalena Koralewska dodaje, że w przypadku wady produktu lub błędu w jego oznaczeniu klient ma prawo złożyć reklamację, która często bywa mylona ze zwrotem pełnowartościowego produktu po jego zakupie.

Czytaj też:

Zobacz też wideo: II Wojewódzki Konkurs Umiejętności Kulinarnych

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Czytelniczka po wyjściu z marketu skontaktowała się z redakcją: "Pewnie nie tylko ja dałam się nabrać". Co się stało? - Nowa Sól Nasze Miasto

Wróć na kostrzynnadodra.naszemiasto.pl Nasze Miasto