Kostrzyn nad Odrą. Most kolejowy do Berlina nad Wartą idzie do remontu. Inwestycja potrwa do końca 2022 r.

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik

Wideo

Zobacz galerię (1 zdjęcie)
Niemcy remontują most kolejowy nad Odrą, a strona polska przymierza się do remontu przeprawy na tej samej linii, ale nad Wartą. Opracowywana jest dokumentacja, inwestycja potrwa do końca 2022 r.

Most kolejowy nad Wartą popularnie nazywany jest „berlińskim”. To dlatego, że obsługuje on ruch pociągów na trasie Kostrzyn – Berlin. Od 2011 r. czynny był jedynie jeden z dwóch położonych na nim torów. Teraz ma się to zmienić. PKP Linie Kolejowe planuje remont przeprawy. - Zostanie ona m.in. wzmocniona, wyremontowany będzie także tor nr 2, na którym przywrócony zostanie ruch kolejowy – mówi Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. Inwestycja ma zapewnić sprawną komunikację kolejową między Kostrzynem, a Berlinem. Po jej zakończeniu przejazd nad Wartą ma być nie tylko szybszy, sprawniejszy, ale też bezpieczniejszy. Wyremontowany most będzie miał też większą przepustowość, a więc pociągi do i z Niemiec będą mogły kursować częściej.

Przeprawa zostanie m.in. wzmocniona, wyremontowany będzie także tor nr 2, na którym przywrócony zostanie ruch kolejowy

Remont mostu „berlińskiego” i torów potrwa do końca 2022 r.

Strona polska planuje zakończenie remontu mostu „berlińskiego” do czasu zakończenia przez Niemców budowy nowego mostu na Odrze, czyli do końca 2022 r. Obecnie opracowywana jest dokumentacja techniczna remontu mostu nad Wartą, następnie ogłoszony zostanie przetarg i dopiero wtedy dowiemy się, ile będzie kosztować ta inwestycja. Wiadomo, że poza mostem strona polska wyremontuje też ponad 800 metrów torów linii kolejowej nr 203, które prowadzą do nowego mostu na Odrze.

Niemcy budują nowy most na Odrze

Przypomnijmy, że Niemcy budują właśnie całkiem nowy most nad Odrą. Ma być on poprowadzony na wysokości powyżej 5,25 m. nad lustrem rzeki, dzięki czemu Odra w tym miejscu zyska V klasę żeglowności, o której mówią unijne przepisy. To z kolei zwiększy możliwości żeglugi i lodołamania na naszej rzece granicznej. Most powstanie w miejscu starej przeprawy i będzie miał 260 metrów długości.

Do Berlina dojedziemy szybciej, bezpieczniej i łatwiej

Podsumowując, strona Niemiecka buduje nowy most na Odrze, PKP PLK remontuje most na Warcie oraz torowisko pomiędzy tymi dwiema przeprawami. Po zakończeniu tych inwestycji podróż pociągiem do Berlina będzie szybsza i sprawniejsza. To ważna informacja m. in. dla wszystkich, którzy pracują w Niemczech. Obecnie pociągi do naszych zachodnich sąsiadów nie kursują. Wprowadzono komunikację zastępczą. Jeśli wszystko pójdzie z planem, to ruch kolejowy na tej trasie wróci pod koniec 2022 r.

WIDEO: Inwestycje kolejowe w lubuskim

Materiał oryginalny: Kostrzyn nad Odrą. Most kolejowy do Berlina nad Wartą idzie do remontu. Inwestycja potrwa do końca 2022 r. - Gazeta Lubuska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie