Przypomnijmy, obwodnica Kostrzyna ma być poprowadzona jednym z trzech wariantów. Pomarańczowy zakłada jej przebieg przez centrum miasta, estakadą wzdłuż torów kolejowych. Drugi (niebieski) zakłada, że będzie przebiegała nieco na północ od Kostrzyna. Wariant zielony to wyprowadzenie ruchu z Kostrzyna najbardziej na północ. – To dla nas wariant najkorzystniejszy. Jest optymalny zarówno dla mieszkańców, bo wyprowadza ruch z dala od centrum, jak i dla działających na terenie Kostrzyna firm, bo zapewnia dobre połączenie z podstrefami ekonomicznymi na terenie naszego miasta – mówi Andrzej Kunt, burmistrz Kostrzyna nad Odrą.
INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ
- Ważą się losy przebiegu obwodnicy Kostrzyna
- Basen w Kostrzynie nie powstanie? „Miasta na to nie stać”
- W tych piwnicach działy się sceny jak z horroru
- Komisariat ma cele, ale stoją one puste. Dlaczego?
- Wow! Co za zdjęcia! Tak wyglądają najpiękniejsze zakątki Kostrzyna
- Muzyka z najwyższej półki gości w mieście już od 12 lat
Władze miasta ogłosiły sukces
Na początku kwietnia władze Kostrzyna ogłosiły, że spośród trzech wariantów został wybrany wariant zielony. Odbyło się na podstawie analizy, przeprowadzonej przez specjalnie wyłonioną do tego celu firmę. Odtrąbiono sukces. - Ta informacja bardzo nas cieszy, ponieważ w wyniku konsultacji społecznych, które zostały przeprowadzone w ubiegłym roku, to właśnie ten wariant (zielony – dop. red.) spotkał się z największą aprobatą naszych mieszkańców – mówi burmistrz.
CO DALEJ Z BUDOWĄ KRYTEGO BASENU W KOSTRZYNE?
GDDKiA studzi entuzjazm
Tymczasem zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad studzi entuzjazm władz miasta. „Na chwilę obecną nie został wybrany żaden wariant przebiegu obwodnicy miejscowości Kostrzyn nad Odrą w ciągu drogi krajowej nr 31” – informuje GDDKiA. Urzędnicze procedury w tej kwestii są dość komplikowane. W skrócie: dopiero pod koniec kwietnia zaplanowane jest posiedzenie Zespołu Opiniowania Projektów Inwestycyjnych, który wyda opinie o poszczególnych wariantach przebiegu obwodnicy. W maju zbiera się kolejna komisja. Wybrany zostanie wtedy wariant, dla którego GDDKiA wystąpi z wnioskiem o decyzję o Środowiskowych Uwarunkowaniach. To jednak nie koniec drogi. Dopiero po uzyskaniu decyzji środowiskowej zostanie zatwierdzony i ostatecznie wybrany wariant przebiegu obwodnicy.
Kolejnym krokiem będzie szczegółowe opracowanie poszczególnych elementów obwodnicy, takich jak wiaduktów, czy skrzyżowań.
Nie tylko obwodnica, ale i most na Odrze
Celem budowy obwodnicy Kostrzyna nad Odrą jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście, a pochodzi z dróg krajowych nr 31 i 23. Obwodnica pozwoli na rozładowanie ruchu w kierunku północnym i zachodnim, dostęp i obsługę strefy ekonomicznej oraz dostęp do przejścia granicznego z Niemcami. GDDKiA zapewnia, że równolegle trwa formalności, zmierzające do budowy nowego mostu granicznego na Odrze.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, budowa obwodnicy Kostrzyna ma się zakończyć do 2027 r.
Polecamy wideo: Otwarcie oddziału intensywnej opieki medycznej w Nowym Szpitalu w Kostrzynie nad Odrą. Remont OIOM-u kosztował ponad 1,5 mln zł.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?