Poznaliśmy przebieg obwodnicy Kostrzyna
W1 – tak nazywa się wariant obwodnicy przebiegu Kostrzyna, który został wybrany przez firmę Muliticonsult Polska. Ta firma, na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, przeanalizowała kilkadziesiąt różnych czynników. Na tej podstawie wyłoniono najbardziej korzystny przebieg obwodnicy.
INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ
- Ważą się losy przebiegu obwodnicy Kostrzyna
- Basen w Kostrzynie nie powstanie? „Miasta na to nie stać”
- W tych piwnicach działy się sceny jak z horroru
- Komisariat ma cele, ale stoją one puste. Dlaczego?
- Wow! Co za zdjęcia! Tak wyglądają najpiękniejsze zakątki Kostrzyna
- Muzyka z najwyższej półki gości w mieście już od 12 lat
Wybierano spośród trzech wariantów
Warianty były trzy. Pierwszy (żółty), poprowadzenie obwodnicy praktycznie przez centrum miasta, na estakadzie, po terenach kolejowych. Wariant drugi (niebieski), zakładał wyprowadzenie ruchu z centrum. Obwodnica kolidowałaby jednak z częścią terenów przemysłowych w północnej części Kostrzyna. W tym wariancie zachodziła też konieczność wysiedlenia mieszkańców i wyburzenia kilku domów.
CO DALEJ Z BUDOWĄ KRYTEGO BASENU W KOSTRZYNE?
Najdłuższy i najdroższy wariant
Wybrany wariant na mapach planistów oznaczono kolorem zielonym. Jest najdłuższy. Wybudować trzeba 9,3 km. Obwodnica ma mieć w tym wariancie sześć wiaduktów i jeden most, do tego przepusty dla zwierząt. Ten wariat wyprowadza ruch najdalej na północ od centrum Kostrzyna. Co ważne, droga ma być też najlepiej połączona z kostrzyńskimi podstrefami przemysłowymi. Jej budowa poza tym, że jest najdroższa, wymaga też wycięcia największej ilości drzew i poprowadzenia drogi po terenach zalewowych. – To jednak najlepszy wariant dla miasta, dla mieszkańców i dla działających tu firm – przyznaje Andrzej Kunt, burmistrz Kostrzyna nad Odrą.
To najlepszy wariant dla miasta, dla mieszkańców i dla działających tu firm
Dobre informacje dla Kostrzyna
- W wybranym wariancie zdecydowanie najłatwiej połączyć nasze trzy strefy przemysłowe z obwodnicą. Droga będzie dodatkowo przebiegała z dala od terenów zamieszkałych, a im dalej od domów, tym lepiej – mówi burmistrz.
W wybranym wariancie zdecydowanie najłatwiej połączyć nasze trzy strefy przemysłowe z obwodnicą
Wybranie wariantu przebiegu obwodnicy oznacza, że wkrótce będą mogły się rozpocząć się prace projektowe. Potrwają około pięciu lat. Po przygotowaniu projektu technicznego przyjdzie czas na budowę obwodnicy. Harmonogram zakłada, że droga powstanie w latach 2025-2027.
Polecamy wideo: Kostrzyn nad Odrą, obwodnica Kostrzyna nad Odrą. Burmistrz Andrzej Kunt o obwodnicy miasta
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?