Przy wyjściu na perony dworca w Kostrzynie ze ścian odpada tynk. - To wstyd! - mówią mieszkańcy. Remont dworca zakończył się w 2014 r.

Jakub Pikulik
Jakub Pikulik
Przy wyjściu na dolne perony dworca PKP w Kostrzynie widać odpadający tynk. Remont zakończył się tu pod koniec 2014 r. Jakub Pikulik
Wielkie płaty tynku odpadają ze ścian przy wejściu na dolne perony dworca kolejowego w Kostrzynie. Wszystkiemu winna jest przedostająca się do ścian wilgoć. - To wygląda szpetnie. Taka ma być wizytówka naszego miasta? - pytają mieszkańcy.

Wilgotne ściany i odpadający tynk rzucają się w oczy. Zniszczenia widać tuż przy wyjściu na dolne perony kostrzyńskiego dworca kolejowego. Codziennie przewijają się tędy dziesiątki pasażerów. - Widok jest nieciekawy. Odchodzi farba, odpada tynk. Ktoś to prowizorycznie zabezpieczył płytami osb, ale i tak wygląda to bardzo nieładnie - mówi nam pani Halina, którą spotkaliśmy na peronie w oczekiwaniu na pociąg do Szczecina. - To przecież wizytówka miasta. Ludzie, którzy wychodzą z pociągu, widzą właśnie te zawilgocone ściany. A szkoda, bo dworzec ładny, po remoncie - dodaje kobieta.

Polecamy również: Tak wyglądał dworzec PKP w Kostrzynie przed remontem

Woda przenika z peronu

- Zawilgocenie ścian jest prawdopodobnie spowodowane przenikaniem wody z peronu, który jest zlokalizowany powyżej wyjścia dolnego z dworca w kierunku peronu. Przy wyeliminowaniu problemu współpracujemy z PKP PLK S.A. To zarządca stacji, a więc peronów, linii kolejowej, tuneli pod peronami. Współpracujemy w celu dokładnego zdiagnozowania przyczyny, a także wypracowania skutecznego rozwiązania, które pozwoli na właściwe odprowadzenie wody zbierającej się pod nawierzchnią peronu położonego powyżej - mówi Bartłomiej Sarna z wydziału prasowego Polski Kolei Państwowych S. A.

INFORMACJE Z KOSTRZYNA NAD ODRĄ

Najpierw trzeba osuszyć ściany

Kiedy kolej zamierza naprawić odpadające tynki przy wyjściu na perony? Na razie nie wiadomo. - Dopiero po wykonaniu przez PKP PLK S.A. prac pozwalających na rozwiązanie niniejszej kwestii i osuszeniu ścian będziemy mogli wykonać prace naprawcze ścian przy wyjściu z holu na perony. Oczywiście na bieżąco będą one zabezpieczane. Bez zastosowania tego rozwiązania wykonywanie napraw ścian czy tynków przy wyjściu nie będzie skuteczne, ponieważ próby napraw mokrych ścian będą prowadziły do powtarzania się sytuacji - daje B. Sarna.

Dopiero po wykonaniu przez PKP PLK S.A. prac pozwalających na rozwiązanie niniejszej kwestii i osuszeniu ścian będziemy mogli wykonać prace naprawcze ścian przy wyjściu z holu na perony

Polecamy wideo: Protest pracowników transgranicznych na przejściu granicznym w Kostrzynie nad Odrą

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3